Розробка засобів суднових систем генерації та перетворення електроенергії для підвищення енергоефективності та поліпшення електромагнітної сумісності

Реєстраційний номер НДДКР в УкрІНТЕІ: 0121U112133

Якому пріоритетному напряму науки і техніки відповідає: енергетика та енергоефективність. Енергоефективні технології на транспорті

Дослідження: прикладне

Джерело фінансування: державний бюджет (загальний фонд державного бюджету)

Обсяг фінансування: 455,0 тис. грн.

Рік початку дослідження: 2021 р.

Загальний термін виконання дослідження (за планом): 2021–2022 рр.

Перспектива подальшого виконання у 2022 – 2023 роках: буде продовжено як науково- технічна розробка

Рівень дослідження: немає аналогів в Україні

Наявність патенту: 4 патенти України.

Додаткові дії, що потребує подальше дослідження: додаткового фінансування

Коротка характеристика, позитивні якості, подальша перспектива застосування. Отримано математичну     модель     процесу    перетворення    сигналів,    що     являє     собою формалізований запис процедури перетворення аргументів в арифметичних пристроях систем керування, представленої у вигляді графо-аналітичної форми запису. Визначено робочі області перетворювача постійного напруги з послідовними резонансними інверторами. Розроблено принципи математичного опису елементів НП у складі СЕЕС; отримано аналітичні моделі елементів графічного інтерфейсу автоматизованого робочого місця (АРМ) оператора СЕЕС. Побудовано фазові діаграми РП з комутаційною частотою вище і нижче за резонансну. Розроблена структурна модель системи збудження суднового синхронного генератора, що забезпечує високу якість електроенергії в динамічних режимах роботи СЕЕС та стабілізацію його реактивної потужності шляхом слідкуючого коригування напруги збудження. Отримано статичні характеристики РП з комутаційною частотою вище і нижче за резонансну для всіх випадків    енерго-обміну.     Розроблено     математичну    модель         регульованого    фільтро- компенсуючого пристрою. Оптимізована структурно-функціональна модель мікропроцесорної системи для дослідження процесів частотного керування асинхронним двигуном. Створена математична модель активного резонансного контуру РП. Отримано всі можливі ПФС еквівалентних ЕРС вхідного джерела та навантаження РП з широтно-частотним регулюванням. Розроблені з урахуванням вимог ЕМС мікропроцесорні засоби автоматизації СЕЕС на основі розроблених алгоритмів керування мають переваги у порівнянні з існуючими вітчизняними та зарубіжними аналогами, у розробленій мікропроцесорній системі стабілізації реактивної потужності реалізовано алгоритм слідкуючого коригування струму збудження синхронного генератора. Це забезпечує високу точність розподілу реактивної потужності між паралельно працюючими генераторами (нерівномірність не перевищує 1,8%).

Детальніше…