ОПИС:
Створена адаптивна система подачі піску локомотива блочно-модульного типу. Вона повторює практично всі переміщення колеса за рахунок кріплення гумового наконечника і трубопроводу за допомогою кронштейна на крилі букси візка для точної, дозованої подачі піску. Вільний хід колісної пари щодо букси дорівнює 2 мм, що дозволить наконечнику, закріпленому на буксі, виконувати переміщення з меншою амплітудою, чим при кріпленні на рамі візка, та компенсувати це переміщення кутом розпилу ліско-повітряного струменя. При цьому бункер з піском підвішений до несучих конструкцій (рами візка) за допомогою спеціальних пружних або гнучких елементів (кручених пружин, ресор, гумових елементів), а як з’єднання між форсункою і бункером застосовано гумовий гофрований елемент, що дає можливість компенсувати переміщення бункера. Застосування запропонованої пісочної системи забезпечить високі тягово-зчіпні та гальмівні якості локомотива.
ПРИЗНАЧЕННЯ:
Розробка належить до залізничного транспорту та може бути використана на локомотивах, оснащених пристроями для подачі піску під їх колеса для підвищення коефіцієнта зчеплення коліс з рейками.
РЕКОМЕНДОВАНА ГАЛУЗЬ ВИКОРИСТАННЯ:
Підприємства галузі машинобудування та конструкторські організації, що займаються проведенням науково-дослідних і проектно-конструкторських робіт зі створення екіпажної частини локомотивів при конструюванні перспективних тепловозів, електровозів і дизель-поїздів для вітчизняних та закордонних залізниць.
ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНИЙ ЕФЕКТ:
Прогнозований розрахунок економічної ефективності у виробництві запропонованої системи становить на одну секцію тепловоза – 35 тис. грн. Застосування запропонованої системи дозволяє зменшити знос коліс і рейок на 20-25 %, а витрати піску в 2,5-3 рази, що на парк локомотивів кількістю 45 одиниць складе приблизно 94 тис. грн.
РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕНЬ:
Потрібне доопрацювання.
СТАДІЯ ГОТОВНОСТІ РОЗРОБКИ:
Створена робоча документація.
МОЖЛИВІСТЬ ПЕРЕДАЧІ:
Спільне доведення до промислового рівня.
НОВИЗНА:
1 патент України.