Капсула для порятунку при авіакатастрофі

Область дослідження – авіація та космос.

Призначення – для забезпечення практично гарантованого спасіння всіх пасажирів та екіпажу при авіакатастрофі в повітрі, на злеті і при приземленні.

Сфера застосування. Авіабудування.

Опис. Ідея даної рятувальної капсули з’явилася давно, але тільки відносно недавно з’явилися надлегкі та міцні матеріали, з яких її можна виробляти – углеволокно. Механізм дії системи порятунку наступний: концепт капсули з кріслами для пасажирів і екіпажу повинен вилітати з фюзеляжу літака через задній люк за 2-3 секунди. Спочатку з літака виштовхується маленький парашут, він тягне за собою великий, який витягує саму капсулу. Капсула може бути встановлена тільки на моделях літаків, у яких в хвостовій частині є місце для люка, здатного пропустити предмети великих розмірів, тобто для Boeing або Airbus дана розробка не підходить. Капсула летить зі швидкістю 8-9 м/с, в конструкції передбачений датчик, який визначає відстань до поверхні. Коли відстань скорочується, включаються порохові двигуни, вони гальмують контейнер – в результаті він приземляється з нульовою швидкістю. Капсула, яка може встановлюватися на серійні моделі літаків – це перший етап винаходу. Другий – створення нових моделей літаків, оснащених такими капсулами від самого початку. І якщо в першому випадку, коли капсула встановлюється в існуючу модель літака, він стає важче, то в другому його маса не поміняється. Загальний час, необхідний для реалізації першого етапу проекту – близько чотирьох років. Два роки на розробку і випробування, ще півтора-два роки на отримання сертифікатів льотної придатності ІКАО. Орієнтовна вартість даного етапу – близько $ 1 млн.

Переваги. Аналогів у світі немає. Капсула з кріслами для пасажирів і екіпажу може вискакувати з фюзеляжу літака через задній люк за 2-3 секунди і забезпечує майже стовідсотковий порятунок. Ідея запропонованої капсули не нова, проте недоліком попередніх інженерних рішень є те, що в них пропонується використання підривного розрізання корпусу літака, що веде до незворотності руйнувань і неможливості подальшого використання літака, а також існує небезпека пошкодження, розгерметизації або руйнування самої капсули.

Новизна. 1 патент України.

Стадія готовності. Необхідне доопрацювання.

Пропозиція щодо співробітництва. Продаж ліцензій. Спільне доведення до промислового рівня. Створення спільного підприємства.

Детальніше…