Phubber App
Засновники: Анано Долаберідзе, Георгій Чугошвілі
Phubber – c2c-платформа, яка дозволяє користувачам продавати та купувати брендовий одяг, взуття та аксесуари. За допомогою мобільного додатку можна створювати власні колекції та відстежувати інших споживачів або продавців. Phubber нагадує Instagram, але складається тільки з публікацій дорогого та унікального одягу. Маркетплейс орієнтований на користувачів, які шукають або продають речі грузинських дизайнерів, вінтаж або обмежені колекції мас-маркет брендів. Переваги Phubber: сервіс надає безкоштовну доставку, забезпечує контроль якості та керує транзакціями користувачів. Наприклад, модератори відстежують публікації підроблених речей і видаляють їх. Останні роки в Грузії росте ринок фешн-індустрії: з’являється все більше концептуальних магазинів і шоурумів, а також проходять міжнародні покази моди. Провідні концепт-стори Тбілісі вже продають свій одяг через додаток Phubber. У вересні 2019 року стартап отримав грант розміром 100 тис. ларі (близько 840 тис.грн від GITA (Агентства інновацій та технологій Грузії). В планах Phubber – вийти на міжнародний ринок.
QvevriXYZ
Засновники: Давид Мізандарі, Ніка Гуджеджіяні, Гіоргі Мамасахлісі, Олівер ван Херпт
QvevriXYZ – проєкт з виробництва грузинських традиційних глиняних посудин для виготовлення вина квеврі за допомогою 3D-друку. Виноробство – одна з провідних галузей економіки Грузії. Останні роки особливо зростає попит на вина, вироблені за традиційною грузинською технологією у квеврі (особливою популярністю користується бурштинове/помаранчеве вино). Однак в Грузії мало фахівців з виготовлення судин. Інша проблема квеврі – нестабільна якість. Ці фактори підштовхнули засновників QvevriXYZ створити компанію, яка забезпечує повний цикл виробництва – від створення судини з глини до обсмажування і просушування в автоматизованій печі. Для порівняння: виготовлення одного квеврі займає близько місяця, в той час як за допомогою 3D-принтера на виробництво йде всього лише кілька годин, ще тиждень потрібен для сушки та доба – для випалу в печі. Засновники проєкту вважають, що квеврі повинні бути доступні для всіх виноробів, і обіцяють, що їхня технологія не тільки спростить покупку місткостей, а й зробить їх дешевшими. Команда орієнтується на виноробні, які виробляють від 500 літрів до 1 тонни вина в рік. Поки проєкт знаходиться на початковій стадії виробництва і «надруковані» квеврі ще не доступні для широкого продажу, але на сайті вже можна залишити заявку для замовлення посудини.
Optio.ai
Засновники: Шота Гіоргобіані, Георгій Мірзікашвілі
Optio.ai – Фінтех-стартап, який виконує функції особистого фінансового помічника, допомагаючи управляти бюджетом. Optio підключається до банківських рахунків і за допомогою штучного інтелекту аналізує доходи та витрати, а також дає рекомендації, як оптимізувати витрати. У 2016 році Optio переміг в конкурсі Startup Georgia та отримав фінансування в розмірі 100 тис. ларі, після чого проєкт відправився на акселерацію в американський Techstars. За наступні кілька років стартап розробив додаткові інструменти, наприклад платформу Optio Discovery для банківської класифікації фінансових транзакцій. Це дозволило Optio отримати грант в 100 тис. ларі від Агентства інновацій та технологій Грузії та Світового банку у 2019 році. Зараз Optio співпрацює з двома грузинськими банками – Terabank і Liberty Bank – і готується до виходу на міжнародний ринок.
Treepex/Treespond
Засновники: Бачо Хачидзе, Лаша Кванталіані
Ще одна гордість Грузії після модного одягу і вина – природа. У 2016 році запустився стартап Treepex, який дозволив кожному охочому посадити дерево в заповіднику або національному парку. Підприємці намагаються зробити світ екологічніше – це актуально з урахуванням глобального потепління і зростання викидів CO2 по всьому світу. У 2017 році Інформаційне бізнес-агентство Грузії та стартап Treepex запустили кампанію Agadgine – і висадили дерева в національному парку Боржомі, який постраждав під час пожеж 2008 року. Тоді в розпал російсько-грузинської війни там було знищено близько 250 гектарів лісу. Завдяки цим зусиллям тільки в перший рік вдалося відновити майже 35 тис. дерев. Підприємці заявляли, що їх глобальна мета – очистити Боржомський заповідник від сміття і висадити 750 тис. дерев до 2022 року. На сайті Treepex кожен користувач може «купити» дерево, яке волонтери потім посадять в Боржомі. До платформи також приєдналися Тбілісі, Каледонський ліс в Шотландії та національний лісопарк Сьєра в США. Treepex забирає собі 15% з кожної покупки як комісію. Платформа стала відома на Заході завдяки рекламі спеціального очищаючого повітря пристрою, що одягається на ніс. Девайс виявився фейком, але за допомогою ролика засновники стартапу привернули увагу і до проблеми екології, і до свого проєкту – про стартап заговорили Inc., Mashable, HuffPost і інші видання. Зараз в команді Treepex є не тільки грузини, але й американці, голландці та сінгапурці. Сама компанія зареєстрована у Великій Британії. У 2018 році засновники стартапу, ймовірно, розійшлися. Лаша Кванталіані переїхав в Нью-Йорк і запустив аналогічний Treepex проєкт під назвою Treespond. Також він займається блокчейн-платформою Oxyn, яка повинна дозволити укладати безпечні угоди між орієнтованими на «зелений» бізнес корпораціями та екологічними організаціями.
RehabGlove
Засновники: Георгій Цховребадзе, Дмитро Цховребадзе
RehabGlove – «розумна рукавичка», яка допомагає відновитися людям, які перенесли інсульт або тяжкі фізичні травми. Пристрій розробляє руку, коли пацієнтові ще складно нею ворушити, зокрема, рукавичка допомагає розгинати та згинати пальці, щоб підтримувати тонус м’язів. Завдяки девайсу можна знизити витрати на відновлення після інсульту, вважають підприємці. У 2017 році RehabGlove увійшов в топ 10 стартапів, показаних на MWC (Всесвітньому мобільному конгресі) в Барселоні. Зараз RehabGlove юридично значиться в Нідерландах і чекає подальшого фінансування, щоб вивести пристрій на глобальний ринок.
Swoop
E-commerce-стартап — сервіс, який запущений на грузинському ринку і являє собою ресурс, на якому зібрана цікава для споживачів інформація про знижки, вигідні пропозиції, акції в таких сферах, як харчування, відпочинок і розваги, догляд за собою, спорт, техніка, меблі, подорожі.
Cnick — “розумні кільця”
Багатофункціональне кільце, яке виконує функцію пропуску, а також містить особисті дані власника (група крові, перенесені захворювання, алергічні реакції). Зараз продається на Amazon, продукт користується популярністю в США (60% всіх продажів), в країнах Азії (40% продажів). Стартап створили студенти Вільного університету Тбілісі. Дані в кільце вносяться і оновлюються через додаток на Android. Проєкт отримав фінансування від програми “Стартап Грузія”.
SpotThatFire
Сервіс для виявлення ранніх лісових пожеж. За допомогою програми будь-яка людина зі смартфоном і виходом в інтернет може оповістити про наближення стихійного лиха. Інформація разом з геолокацією автоматично надходить в місцеву службу по ліквідації надзвичайних ситуацій.
Shift Technologies
Онлайн p2p-маркетплейс для покупки і продажу старих автомобілів. Стартап запущений в США і вже залучив $ 110 000 000. Сервіс обіцяє покупцям доставити обраний ними автомобіль для тест-драйву в їх населених пункт, гарантує, що всі автомобілі, представлені на його ресурсі, проходять жорсткий відбір за технічним станом, обіцяє допомогу з підготовкою документів і з варіантами фінансування, якщо у клієнта недостатньо співвідношення ціни і якості. Продавцям сервіс обіцяє оперативно – протягом декількох хвилин – надати ринкову вартість авто, а також допомогти з оформленням документів.
TTM Group
Стартап Total Traffic Management Group (TTM Group) створює інноваційне обладнання для обмеження ліміту швидкості транспортних засобів на магістралях. Проєкт отримав $ 35 000 від Агентства інновацій та технологій Грузії і Світового банку.
Skitty
Технологія безпечної і простої аутентифікації, коли ключі-доступи зберігаються в електронному татуюванні. Розробка дозволяє одним жестом здійснювати платежі, доступ, обмін інформацією, розблокування комп’ютера. Стартап – один з переможців програми GENIE, яка надає фінансування найкращим проєктам.
Cardeal
Онлайн-платформа, присвячена послузі імпорту авто. Сервіс доступний на трьох мовах: грузинською, англійською, російською. Крім каталогу автомобілів, послуги перевірки даних про авто за VIN-номером і консультації, на сайті стартапу є блог, присвячений темі імпорту авто.
Джерело: uaspectr.com, startupjedi.vc