Призначення:
Розробка спрямована на підвищення якісних параметрів робочих поверхонь підшипників ковзання, деталей трибосполучень гнучких муфт, вузлів тертя високошвидкісних турбокомпресорних агрегатів (ТКА) рідинних ракетних двигунів та іншого динамічного обладнання, що працює в агресивних середовищах з високою корозійною та хімічною активністю, а також в умовах екстремальних температур (від високих до кріогенних).
Галузь:
Хімічна, нафто-газова промисловість, енергетика, машинобудування, тощо.
Переваги:
Порівняно з традиційною технологією хімікотермічної обробки (ХТО) нові технології є енергоефективними, енергоощадними і при цьому екологічно чистими технологіями формування поверхневих шарів деталей, які достатньою мірою зберігають переваги ХТО і позбавлені її недоліків, таких як об’ємний нагрів деталей, відхилення від початкової геометрії деталі. Локальне застосування технологій дає змогу знизити енергоспоживання при виконанні термічних операцій з 19 до 3 кВт/год; збільшити продуктивність процесу порівняно з традиційною технологією до 2,6 разу, що знизить технологічну собівартість процесу до 4,8 разу.
Опис:
Розробка стосується нової, екологічно чистої технології (на базі методу електроіскрового легування (ЕІЛ)) отримання комплексних покриттів на поверхневих шарах деталей машин, що забезпечують підвищення твердості та зносостійкості деталей, запобігають схопленню їх при терті та поліпшують опір до атмосферної корозії.