Призначення. Дана технологія за рахунок використання змішувача з електронним керуванням дає змогу працювати на біодизельному паливі (його сумішах) та максимально використовувати машинно-тракторний агрегат в залежності від навантажувальношвидкісних режимів.
Технічні характеристики. Режим керування змішувачем: електронний-автоматичний. В залежності від навантажувально-швидкісних режимів та, як наслідок, потрібного співвідношення дизельного та біодизельного палива, що необхідне для ефективної роботи машиннотракторного агрегату, в пустотілий ротор Савоніуса подається певний об’єм біодизельного палива. Необхідний об’єм дизельного палива подається в корпус змішувача. При виході біодизельного палива з ротора створюються вихрові потоки, які забезпечують утворення сумішевого палива зі ступенем однорідності до 93 % та фізико-хімічними властивостями близькими до дизельного палива.
Галузь застосування. Сільське господарство, машинобудування, автомобільний транспорт.
Переваги. Основна перевага – удосконалена математична модель системи «Машинний агрегат – двигун з динамічним регулюванням відсоткового складу суміші дизельного та біодизельного палив» та удосконалена система живлення дизеля із використанням змішувача з електронним керуванням чутливим до навантажувально-швидкісних режимів.
Техніко-економічний ефект. За результатами розрахунків термін окупності встановлення системи динамічного регулювання суміші палив для роботи дизеля автомобіля становить 9 місяців. Розроблена технологія має наступну практичну цінність: по перше – дозволяє оцінити вплив біодизельного палива на ефективність роботи двигунів внутрішнього згорання; по друге – може служити для покращення техніко-економічних показників роботи ДВЗ; по третє – дозволить удосконалити систему живлення двигуна внутрішнього згорання шляхом використання змішувача з електронним керуванням чутливим до навантажувально-швидкісних режимів.
Опис. Отримання біодизельного сумішевого палива відбувається шляхом застосування змішувача з активним ротором Савоніуса де в залежності від навантажувально-швидкісних режимів визначається необхідне відсоткове співвідношення палив з одночасним змішуванням до однорідної маси задля отримання максимального ККД машинно-тракторного агрегату.