Призначення. Каталізатор-активатор призначений для активації палива на вході в камеру згорання двигунів внутрішнього згоряння з метою покращення технікоекономічних й екологічних показників.
Галузь застосування. Потенційними користувачами є транспортні й енергетичні структури України, що використовують двигуни внутрішнього згоряння.
Переваги. Порівняно з відомими аналогами представлена конструкція має переваги, що полягають у зменшенні собівартості (не більше одного благородного металу), активація палива починається після проливи одразу без застосування джерела постій ного струму, таким чином його обкатування значно менше за часом порівняно з аналогами. В авіаційному варіанті передбачає наявність кришки, крану зливу палива, перепускного клапану та сигналізатора перепаду тиску.
Опис. Конструкція каталізатора-активатора складається з циліндричного корпусу зі штуцерами входу й виходу, всередині якого розташовані щонайменше стільникові фільтри на основі композицій зі сполук молібдену, оксиду алюмінію, діоксиду кремнію і губчатого титану та інші компоненти композицій, що зв’язані з поверхнею базальтових волокон. Каталітичні властивості активних наповнювачів стільникових фільтрів, різниця потенціалів між іонами вуглеводнів і цими наповнювачами призводить до розриву ланцюгів вуглеводнів та їх подрібнення. Відбувається структурна ізомеризація, дегідрогенізація й ароматизація пального. Розірвані зв’язки цих ланцюгів мають підвищений електричний потенціал й утворені таким чином катіони активніше з’єднуються з киснем, знижується температура запалювання пального. У результаті відбувається більш ефективне згорання пального в двигуні, а кількість шкідливих речовин у вихлопному газі, таких як оксид вуглецю і сажа, знижується. Експериментальні дослідження показали, що погодинна витрата палива залежно від типу двигуна й місця встановлення каталізатора-активатора зменшується від 5 до 15%.