Призначення. Для радикального зниження собівартості двигуна; зменшення питомої маси та габаритів двигуна; підвищена ефективність та надійність роботи двигуна; вирішення проблеми високих оборотів; вирішення проблеми великих потужностей шляхом розробки модульних конструкцій.
Галузь застосування. Сонячна енергетика, дестрибутивна енергетика, когенераційні установки (міні-ТЕЦ); теплові насоси та потужні екологічні холодильні установки без фреону; екологічні зарядні станції для електротранспорту; транспортні засоби – гібридні або водневі автомобілі, підводні човни, яхти, безпілотні літальні апарати тощо.
Переваги. Висока екологічність, не потребує обслуговування або заміни мастила, працює безшумно на любих видах палива від соломи, біогазу та будь-яких вуглеводнів до сонячної і атомної енергії
Техніко-економічний ефект. Універсальний екологічно чистий двигун (УДМ) радикально, в 2-3 рази, здешевлює виробництво електричної і теплової енергії.
Опис. Суть розробки полягає в глибокій модернізації конструкції сучасного двигуна Стірлінга (ДС), який, як відомо, має значні переваги. Однак ці переваги знецінюються його фундаментальними недоліками – високою вартістю, великою вагою і габаритами та малим діапазоном обертів і потужностей; Для вирішення цих непростих проблем, які світова спільнота фахівців не могла вирішити багато десятиліть, автори провели масштабні і затратні багаторічні досліди. Труднощі були пов’язані з самим принципом дії двигуна, який фактично представляє собою замкнений сосуд с товстими стінками під великим тиском (до 250 атм), що автоматично визначає велику вагу і розміри. В результаті пошуків всі основні вузли – теплообмінники, корпус, циліндр, регенератор, механізм приводу поршня та система керування зазнали радикальних змін. Таким чином авторам вдалося створити двигун високої досконалості – дешевий, з прийнятними габаритами та вагою, економічний та надійний. Було також вирішено проблему побудови двигунів великої потужності шляхом нарощування кількості 4-х та 8-ми поршневих модулів. Оскільки двигун працює за рахунок різниці температур між зовнішніми теплообмінниками, (нагрівачем і охолоджувачем), він може утилізувати любий вид палива: біогаз, горюче сміття, побутові горючі відходи, будь-які високотемпературні викиди, сонячну, геотермальну та атомну енергію, тощо. Крім того, він може працювати тривалий час без обслуговування, причому працює майже безшумно та більш екологічно, ніж будь-який інший тепловий двигун. Також його можна успішно використовувати на станціях зарядки електромобілів, а також у системах розподіленої генерації в якості когенераційних станцій (міні-ТЕЦ). Міні-ТЕЦ на базі такого двигуна можуть виробляти енергію та тепло в 2-3 рази дешевше традиційних станцій ТЕЦ або ТЕС.