Розробка методології підвищення ефективності та безпеки річкової транспортної системи України

Якому пріоритетному напряму науки і техніки відповідає: Енергетика та енергоефективність. Технології ефективного енергозабезпечення будівель і споруд

Дослідження: прикладне

Перспектива подальшого виконання: завершене;

Рівень дослідження: немає аналогів в Україні;

Наявність патенту: у наявності

Коротка характеристика, позитивні якості, подальша перспектива застосування.

Запропоновано покращену технологію проектування річкових транспортних засобів різних типів на етапі їх дослідницького проектування шляхом удосконалення та доповнення апарату математичного моделювання річкової транспортної системи України;

До отриманих прикладних наукових результатів щодо створення нового наукового знання, слід віднести проведені експериментальні дослідження морехідних якостей моделі корпусу річкового катамарана у дослідному басейні НУК та надані рекомендації щодо оптимізації форми корпусу з метою покращення ходових якостей катамарана. На основі отриманого корпусу планується запустити до побудови серію пасажирських суден на ПАТ «Артель». На відміну від існуючих у світі проектів катамаранів, дані форми корпусу заповнюють недосліджену нішу застосування катамаранів для невеликих швидкостей руху (до 8 вузлів). На сьогоднішній день переважна більшість існуючих у світі рекомендацій з проектування обводів катамаранів відноситься до швидкісних катамаранів, а форма обводів  тихохідних катамаранів є недослідженою.

У дослідному басейні НУК проведено дослідження ходовості моделі принципово нового барже-буксирного составу для перевезень вантажів типу річка-море. Даний проект планується реалізувати для організації перевезень вантажів з річок України в Середземноморський регіон та в зворотному напрямку. Для забезпечення безпеки існуючих у даний час перевантажних робіт з річкових суден на морські судна в відкритих морських портах, які розташовані біля порту Очаків, розроблена методика визначення безпечних погодних умов для виконання таких робіт.

На замовлення Військово-морських сил ЗС України виконано НДР «Розробка методик автоматизованого розрахунку вартості і термінів створення перспективних кораблів і суден визначених класів для потреб ВМС України при обмежених обсягах інформації». У результаті її виконання за допомогою параметричного методу побудови співвідношень розроблена методичні рекомендації визначення вартості та термінів будівництва кораблів і суден ВМФ.

Результати науково-дослідної роботи уже було використано для потреб суспільства та економіки країни, а саме:

  • при виконанні: госпдоговірної НДР “Методика визначення діючих сил та характеристик остійності буксира пр. TG19 при його виконанні ескортних операцій з метою призначення буксиру ескортного класу відповідно до вимог класифікаційного товариства” (204,0 тис. грн., «Millenio Business Limited», Шотландія, 27.12.2016–27.02.2017 рр.);
  • при виконанні госпдоговірної НДР «Експериментальне визначення характеристик плавучості, остійності та ходовості самохідной платформи» після виготовлення моделі була проведена тарировка буксирувальної системи, а за експериментальними дослідженнями надані рекомендації щодо можливості руху машини як на тихій воді, так і на хвилюванні до 3-х балів (ТОВ КБ «Седман», м. Миколаїв, 20.03.2018 – 06.06.2018р.р.);

при виконанні госпдоговірної НДР “Буксирувальні випробування моделі катера проекту 58504 довжиною 65 м та постачання науково-технічного звіту про ці випробування” (150 тис. грн., ПАТ «ЗАВОД «КУЗНЯ НА РИБАЛЬСЬКОМУ», Україна, 05.07.2018 – 31.07.2018рр.);

  • при виконанні госпдоговірної НДР «Виготовлення технічних оболонок з тканини з полівінілхлорідним покриттям» (Загальна сума – 25, 4 тис. грн., ТОВ «Екотехніка», 2017–2019 рр.);
  • при виконанні госпдоговірної НДР «Розробка методики визначення буксирного забезпечення суден під час проходу каналами, підхідними каналами до/з морських портів, включаючи розробку критеріїв, що обмежують або забороняють захід в морські порти за гідро -метеорологічними навігаційними умовами» (Загальна сума – 60, 0 тис. грн., ДП ««Науково-дослідний проектно-конструкторський інститут морського флоту України», 2019 р.).

         Було захищено 2 дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук:

«Удосконалення методики розрахунку льодових навантажень на бурові платформи для Азово-Чорноморського басейну», здобувач – Заєць Анастасія Юріївна, науковий керівник – Бондаренко О.В. (Наказ Міністерства освіти і науки України від 23 жовтня 2018 р. № 1146).

«Засоби підвищення морехідних та експлуатаційних якостей підводних човнів», здобувач – Мунесан Мохаммад Ібрагім, науковий керівник – Король Ю.М. (захист відбувся 17 грудня 2018 року).

та 2  дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата та доктора технічних наук за спеціальністю «05.08.03 – Конструювання та будування суден»

«Наукові основи проектування та підвищення захисту метал-скляними матеріалами елементів суден для радіоактивних вантажів». Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук. Здобувач – Казимиренко Юлія Олексіївна, науковий консультант – Дубовий Олександр Миколайович (Наказ Міністерства освіти і науки України від 16 грудня 2019 р. № 1573).).

«Удосконалення модульного формування приміщень для несамохідних плавучих споруд». Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук. Здобувач – Терлич Станіслав Володимирович, науковий керівник – Щедролосєв Олександр Вікторович (Наказ Міністерства освіти і науки України від 20 червня 2019 р. № 872).

 

Детальніше…