Реєстраційний номер НДДКР в УкрІНТЕІ: 0119U100948.
Якому пріоритетному напряму науки і техніки відповідає: Інформаційні та комунікаційні технології.
Дослідження: Прикладне.
Джерело фінансування: кошти загального фонду державного бюджету.
Перспектива подальшого виконання у 2021-2022 роках: завершене.
Рівень дослідження: Немає аналогів в Україні.
Наявність патенту: 7 патентів України.
Коротка характеристика, позитивні якості і подальша перспектива застосування.
Проект було спрямовано на вирішення завдань підвищення безпеки сучасного судноплавства, визначених Міжнародними конвенціями та правилами – Міжнародною конвенцією про підготовку і дипломування моряків та несення вахти (ПДМНВ-78/95/2010), Міжнародними Правилами попередження зіткнень суден в морі (МППЗС-72), Міжнародною конвенцією з охорони людського життя на морі (СОЛАС-74), Міжнародною конвенцією по запобіганню забруднення з суден (МАРПОЛ).
В проекті вирішено наукову проблему поліпшення якості функціонування систем динамічного позиціонування морських суден шляхом впровадження нових методів та програмних засобів з керування процесами динамічного позиціонування, дослідження теоретичних та методологічних засад їх роботи, вивченні особливостей процесів формування і прийняття рішень судноводієм та встановленні науково-обґрунтованих підходів до практичного застосування таких систем, що дозволило підвищити безпеку судноплавства.
У ході виконання проекту розроблено технологію створення сучасних програмних засобів для підвищення якості функціонування СДП морських суден, та:
- Модель контролю за рухом судна, що враховує його маневрові характеристики, особливості району плавання та поточної навігаційної ситуації.
- Методологію оцінювання рівня небезпеки навігаційної ситуації, що склалася.
- Методику визначення множини припустимих рішень з управління рухом суден в місці динамічного позиціонування.
- Модель процесу взаємодії оператора з технічними засобами управління судном.
- Методологію інтеграції розроблених методів і алгоритмів в єдину інтелектуальну систему управління динамічним позиціонуванням судна.
- Критерії оцінювання ефективності функціонування розробленої системи.
На основі проведених досліджень запропоновано нові методи створення програмних засобів для СДП морських суден, адаптованих до вимог електронної навігації (E-navigation) та чинного законодавства в галузі судноплавства.