Розробка антифрикційних нанокомпозитних матеріалів для підвищення експлуатаційних характеристик вузлів тертя наземного і водного транспорту

Реєстраційний номер НДДКР в УкрІНТЕІ: 0120U101566.

Запланована галузь застосування та конкретне місце застосування: Підприємства судно-, автомобіле-, машино-, авіабудування та хімічної, харчової, нафтопереробної, радіолокаційної промисловості.

Джерело фінансування: кошти загального фонду державного бюджету.

Рівень інновації: немає аналогів в Україні.

Наявність патенту: Зразок для випробування композитних матеріалів на розтяг: пат. 144176 Україна, МПК (2006.01) G01N 3/08. № u 202001975; заявл. 23.03.2020; опубл. 10.09.2020, бюл. № 17.

Впровадження: Експериментальні результати заплановано впровадити у навчальному процесі для викладання дисциплін «Технологія конструкційних матеріалів», «Організація і технологія судноремонту» та курсу дисциплін «Комбіновані матеріали конструкційного призначення» та «Технологічні матеріали для вузлів тертя» для підготовки аспірантів.

Яких додаткових дій потребує впровадження: пошук зацікавлених інвесторів.

Коротка характеристика, техніко-економічні параметри переваг та позитивних якостей.

Предметом дослідження є фізико-хімічні закономірності процесу формування композитів     на     основі     епоксидних     смол,     наповнених    нано-,     дисперсними    і термопластичними добавками та їх властивості. Мета дослідження – встановити основні закономірності впливу нано-, мікродисперсних і термопластичного наповнювачів у термореактивному зв’язувачі на фізико-механічні, теплофізичні і трибологічні властивості епоксикомпозитів та створити на їх основі антифрикційні матеріали для вузлів тертя технік. У проекті вирішено наукову проблему створення і використання композитних матеріалів та покриттів на основі епоксидного зв’язувача із введенням модифікатору, нано-, мікродисперсних наповнювачів та термопласту, що дозволить збільшити міжремонтний ресурс роботи деталей технологічного устаткування і пристроїв різного функціонального призначення, підвищити зносостійкість, довговічність та ударну міцність поверхонь елементів конструкцій.

Визначено спосіб підвищення міжремонтного ресурсу роботи деталей і механізмів, який полягає у розробленні та застосуванні модифікованих епоксидних із комплексом поліпшених властивостей. Проведено експериментальні дослідження з метою встановлення впливу нано-, дисперсних наповнювачів і термопласту на адгезійні, фізико-механічні, теплофізичні властивості та структуру композитних матеріалів.

Детальніше…